Renowacja, odbudowa oldtimerów (klasyków) – dedykowana technologia Grupy CSV

Renowacja, odbudowa oldtimerów (klasyków) – dedykowana technologia Grupy CSV

Miłośnicy i właściciele zabytkowych aut wkładają całe serce i mnóstwo środków, by przywrócić wygląd swojego oldtimera lub klasyka z okresu jego świetności lub by nadać mu zupełnie nowy design, często bardziej elegancki, szykowny i luksusowy.

Aby uzyskać taki rezultat należy do odbudowy oldtimerów podejść w zupełnie inny sposób. Wymagana jest dedykowana technologia naprawy oraz specjalistyczne produkty. Ekspert z Działu Technicznego Grupy CSV opracował technologię do profesjonalnej renowacji oldtimerów lub klasyków ze wskazaniem produktów najwyższej jakości.

Krok po kroku w przejrzysty i jasny sposób opisany został cały proces odbudowy, każdy etap zawiera listę potrzebnych produktów oraz informację w jaki sposób produkt zastosować, a wcześniej przygotować do aplikacji. W tym artykule poznacie Państwo całą technologię lakierowania oldtimerów.
Image
Image

Sprawdzenie powłoki lakieru jest pierwszym etapem odbudowy oldtimerów (klasyków)

W przypadku renowacji klasyków pierwszym i bardzo ważnym etapem jest sprawdzenie, czy istniejąca powłoka jest wrażliwa na działanie rozcieńczalników organicznych. W przypadku, gdy stara powłoka lakiernicza reaguje z rozcieńczalnikami organicznymi, technologia opisuje w jaki sposób rozpocząć renowację, zwiera szczegółowe zalecenia, odnośnie rodzaju stosowanych zmywaczy, gradacji materiałów ściernych oraz aplikacji szpachli podkładów.

Ważnym etapem renowacji jest usunięcie starej powłoki oraz ognisk korozji. W przypadku oldtimerów rdza to częsty problem, korozja osłabia karoserię, zatem jej usunięcie wymaga uważnego podejścia. Najlepiej sprawdzą się tutaj materiały ścierne SIA STRIP lub SIA SCM. Przy ich użyciu możliwe jest usunięcie wszystkich powłok, jak i rdzy bez naruszenia metalu osłabionego korozją.

Zabezpieczenie oldtimera (klasyka) przed korozją podstawą jego odbudowy!

Kolejnym zabiegiem jest zabezpieczenie antykorozyjne. Rekomendujemy grunt antykorozyjny marki R-M Euroxy CP. Grunt z grupy premium, który daje doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne, tak istotne w przypadku klasyka, którego osłabiona karoseria jest szczególnie podatna na tego typu uszkodzenie. 

Image

Jak pozbyć się uszkodzeń – czyli odbudowa powłoki oldtimera (klasyka)

Podchodząc do renowacji oldtimera często mamy do czynienia z wgniecenia, ubytkami, wówczas konieczna jest odbudowa karoserii, w tym wypadku najlepiej sprawdzą się rekomendowane szpachle wypełniająco-wykończeniowa, szpachle natryskowe.

Do odbudowy powłoki, zwłaszcza na dużych powierzchniach, typu maska, dach samochodu, zalecane są szpachle  wypełniająco-wykończeniowej o nikim ciężarze własnym. Szpachla z włóknem szklanym QRS Yellow Glass znajduje zastosowanie w przypadku napraw miejsc oldtimera, które narażone są na duże naprężenia.  

Natomiast szpachla Carbon, w naszej ofercie szpachla GC+ ultralekka z włóknem węglowym, jest szczególnie zalecana na osłabione, mocno zniszczone powierzchnie klasyka. Dzięki lekkim wypełniaczom nie obciąża nadmiernie konstrukcji, może być aplikowana w cienkich, jak i grubszych warstwach. 

W celu wyrównania nierówności i uzyskania jednolitej twardości na całej powierzchni, jak również dla wypełnienia drobnych dziurek można zastosować szpachle natryskowe – CARSYSTEM Szpachla Spray natryskowa wykończeniowa.

Szpachla natryskowa poza wypełnieniem drobnych rys i nierówności, nadaje jednolitą twardość na całej naprawianej powierzchni oldtimera, umożliwia również perfekcyjne wyprowadzenie kształtów i linii. Dzięki szpachli natryskowej uzyskasz idealnie przygotowaną powierzchnię pod operację podkładowania.

Podkład stanowi warstwę izolacyjną przed aplikacją lakieru nawierzchniowego, separuje stare podłoże od warstwy nowego lakieru, uszczelnienia i zabezpiecza. Rekomendujemy dwa podkłady R-M Perfect Filler lub Profiller. Podkłady dostępne są w trzech kolorach (biały, czarny, szary). Po zmieszaniu podkładów w odpowiednich proporcjach uzyskamy wymaganą szarość, którą należy zastosować przed aplikacją lakieru bazowego.

‘Natrysk próbny’ przy renowacji oldtimera (klasyka) jest niezbędny!

Przed aplikacją lakieru bazowego na odbudowywanego klasyka, technologia wskazuje wykonanie czynności opisanej jako „natrysk próbny kontrolny”. Naprawa i lakierowanie oldtimerów wymaga zastosowania produktów premium, narzuca szczególną staranności i precyzję, a natrysk kontrolny daje gwarancję, że każda linia i kształt jest perfekcyjnie wykonany. Natrysk próbny kontrolny weryfikuje dokładność szlifu, wyprowadzenia powierzchni, daje możliwość sprawdzenia gładkości powierzchni.

Jeśli, któryś z wymienionych kontrolowanych parametrów jest niewłaściwy, następuje szlif i powtórzenie etapu szpachlowania i podkładowania, aż do pożądanego efektu. Natrysk kontrolny najlepiej wykonać przy użyciu lakieru akrylowego – czarny wysoki połysk, aplikowany na tzw. lustro. Jeśli natrysk kontrolny nie wykazuje żadnej wady powłoki następuje matowanie klasyka i aplikacja właściwego lakieru nawierzchniowego.

Najczęściej wybieranym lakierem nawierzchniowym w przypadku renowacji oldtimera jest akryl, posiada piękny połysk i nie wymaga aplikacji lakieru bezbarwnego. Wybór koloru to kluczowa sprawa, to właśnie kolor nadaje nowe życie, przywraca blask i charakter naszemu zabytkowi. Spośród setek tysięcy kolorów akrylowych oferowanych przez Grupę CSV każdy znajdzie kolor dla swojego klasyka. To blisko 47 tysięcy kolorów w linii lakierów akrylowych UNO HD – światowego producenta lakierów renowacyjnych BASF.

Jeśli odtwarzany lakier nawierzchniowy to oryginalnie kolor metalizowany wówczas należy wykonać naprawę w systemie ONYX. Po aplikacji lakierów bazowych ONYX należy zastosować odpowiedni lakier bezbarwny gwarantujący wysoki połysk oraz odporność na zarysowania. Podczas renowacji oldtimerów Klienci często oczekują lakierowania wysokopołyskowego, w tym celu zalecamy dwukrotną aplikację lakieru bezbarwnego ze szlifem międzywarstwowym. Piękny połysk z jednoczesnym bardzo wysokim zabezpieczeniem przed zarysowaniami gwarantują nowe lakiery marki R-M: GlossTop oraz ProtectTop.

A po renowacji pielęgnacja oldtimera (klasyka)!

Po całym procesie renowacyjnym oldtimera warto dbać i pielęgnować swoje zabytkowe auto, tak by służyło jak najdłużej, by cieszyło oko i było obiektem zachwytu na wszystkich drogach.

Polecamy całą gamę kosmetyków do klasyków, które zabezpieczają powierzchnię przed kurzem i pyłem, ułatwiają utrzymanie czystość i jednocześnie konserwują powłokę lakierową. Zapraszamy do naszego e-sklepu, gdzie również znajdą Państwo wszelkiego rodzaju pasty, glinki, woski, aż po perfumy samochodowe: https://www.sklep.csv.pl/produkty?p=1&t=P-DT

Image

Jeśli zajmujesz się renowacją lub odnową oldtimerów (klasyków) – skontaktuj się z nami.

Przygotujemy dla Ciebie dedykowane rozwiązanie.


Drukuj   E-mail