Wizualizacja 3D serwisu blacharsko-lakierniczego – inwestycja w biznes od planu do realizacji
Projekt 3D serwisu blacharsko-lakierniczego pozwala uniknąć kosztownych błędów. Organizacja przestrzeni technologicznej w serwisie blacharsko-lakierniczym jest procesem nie tylko złożonym, ale też narażonym na liczne błędy, które mogą zaważyć na rentowności.
Aby uniknąć kosztownych pomyłek, warto skorzystać z wizualizacja 3D, która znacząco ułatwi przygotowanie projektu 3D serwisu. Kluczowym momentem każdej inwestycji jest ten, w którym inwestor podejmuje decyzję o jej zrealizowaniu. Nie inaczej jest w przypadku inwestycji polegającej na budowie nowego lub modernizacji starego serwisu blacharsko-lakierniczego. Niejednokrotnie są one bardzo kosztowe. W przypadku nowych serwisów lakierniczych mówimy nawet o kilku milionach złotych. Logicznym zatem krokiem wyprzedzającym ów decyzję, jest odpowiednie do niej przygotowanie.
Jednym z elementów pozwalającym pozytywnie rozpatrzeć decyzję o budowie lub modernizacji serwisu lakierniczego, jest plan realizacji założeń projektu. Na tym etapie ma on zazwyczaj bardzo prostą postać : jedna kabina lakiernicza, strefa przygotowawcza z nawiewem, stanowisko myjni, blacharnia z ramą naprawczą, wydawka. Niestety taki plan w przypadku tak dużych inwestycji pozostawia zbyt wiele przestrzeni dla błędów by mógł być akceptowalny. Na tym etapie istnieje ogromne ryzyko popełnienia błędu tak kosztownego, że inwestor zmuszony będzie do jego akceptacji i ponoszenia konsekwencji przez cały okres funkcjonowania obiektu. Jedną z najbardziej newralgicznych decyzji jest rozlokowanie stanowisk naprawczych wymagających odpowiedniego przygotowania podłoża, fundamentów. Projekt 3D pozwala lepiej ‘wyobrazić’ sobie zaplanowaną w serwisie przestrzeń.
Sercem każdego serwisu lakierniczego jest kabina lakiernicza –to oczywiste. Podobnie jak to, że wymaga ona wykonania odpowiednich fundamentów w celu zapewnienia wymaganego obiektu powietrza, a co za tym idzie wydajności i efektywności pracy kabiny.
Bardzo często jest to ten moment, w którym inwestor podejmuje decyzję o potrzebę zaprojektowania / zaplanowania serwisu na przysłowiowym „papierze”. Ujęcie sformułowania „na papierze” w cudzysłów, nie jest zabiegiem przypadkowym. O tyle o i ile znakomita większość koncepcji faktycznie ma początek na kartce papieru, to bardzo szybko okazuje się, że ta metoda planowania przestrzeni technologicznej ma wiele ograniczeń. Rozwiązaniem jest przeniesienie papierowej koncepcji do postaci cyfrowej – czyli projektowania 3D. Wraz z przeniesieniem projektu do formy cyfrowej, otrzymujemy możliwość zachowania proporcji i właściwości fizycznych (długość, szerokość, wysokość) rozmieszczanych stanowisk i urządzeń w przestrzeni serwisu. Ogromnym atutem projektowania 3D serwisu, który niemalże z miejsca pomoże odpowiedzieć nam na pytanie jaką powierzchnią serwisu musimy dysponować by wszystko pomieścić.