Prezentacja Grupy CSV

Prezentacja Grupy CSV

Image

W ostatnim magazynie Dealer nasi eksperci Mariusz Kowalczyk Head of Sales Support oraz Erlend Dobrowolski Dyrektor Działu Wsparcia Warsztatów opowiadają o:

  • rozwoju Grupy CSV od początku funkcjonowania na rynku motoryzacyjnym w Polsce
  • oferowanych przez firmę usługach w zakresie doradztwa oraz szkoleń
  • rozwoju sieci sklepów oraz sprzedaży elektronicznej
  • szerokiej gamie marek oraz produktów oferowanych przez Grupę CSV.

Zapraszamy do lektury.

Lakiernia - blacharnia to doskonała inwestycja i źródło zysku 

Grupa CSV rozpoczęła działalność w sektorze motoryzacyjnym dokładnie wtedy, kiedy w Polsce pojawiały się pierwsze ASO i od ponad ćwierć wieku stale rozszerza swoją ofertę.

Początek lat 90-tych to dla rodzimej branży motoryzacyjnej czas dynamicznego rozwoju. Nowe auta, już nie tylko Polonezy i Maluchy, wyjeżdżały z salonów, a te używane przyjeżdżały do Polski zza zachodniej granicy. Wiele z nich wymagało szybkiej naprawy, co z kolei rodziło zapotrzebowanie na odpowiednie narzędzia i urządzenia. W 1991 r. na rynku pojawiła się Grupa CSV, która dostarczała materiały lakiernicze i sprzęt do coraz liczniejszych serwisów i blacharni-lakierni. Pierwszym partnerem Grupy CSV był niemiecka firma Vosschemie, globalny producent chemii lakierniczej.

Doradza i szkoli

Początkowo najważniejszym produktem w portfolio Grupy CSV była „szpachla”. – Na początku lat 90-tych ubiegłego wieku nie było dostępu do wielu blach karoseryjnych i części zamiennych, dlatego szpachla była jednym z podstawowych elementów do naprawy samochodów. Wypełniało się nią praktycznie każde wgniecenie. Nasza działalność handlowa rozpoczęła się właśnie od materiałów wypełniających, które były doskonałym wsparciem w naprawach blacharsko-lakierniczych. Jednak to nie wystarczało. Coraz wyraźniej rynek odczuwał potrzebę innowacyjnych rozwiązań systemów kolorystycznych. W 1992 r. podpisaliśmy umowę importerska z partnerem globalnym – firmą BASF na systemy lakiernicze pod uznaną marką RM, która do tej pory jest naszym głównym dostawcą i partnerem – wspomina Mariusz Kowalczyk, head of sales support w Grupie CSV. Dodaje on, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom koncernu BASF praca lakierników praktycznie z dnia na dzień stawała się coraz łatwiejsza i co równie ważne – coraz szybsza.

Image

Portfolio produktów Grupy CSV rozrastało się z roku na rok. Aby być bliżej klientów, firma poprzez inkorporację specjalistycznych sklepów zajmujących się detaliczną sprzedażą lakierów samochodowych, farbprzemysłowychoraz asortymentu niezbędnego w pracy lakierników zbudowała sieć handlową. Obecnie sieć CSV ma ponad 50 sklepów w całej Polsce działających pod nazwą „Multimieszalnia”.W sklepach poza zakupami materiałów i narzędzi lakierniczych klient może również skorzystać z usługi indywidualnego komputerowego doboru koloru lakierów i farb. Natomiast, jeśli zdarzy się, że w pobliżu danego nabywcy sklepu nie ma, istnieje możliwość zamówienia produktów poprzez platformę internetową www.sklep.csv.pl lub telefonicznie za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta (TBOK). Dostawą z magazynu centralnego jest wykonywana w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia.

W 1999r., niejako wyprzedzając oczekiwania rynku, Grupa CSV otworzyła pierwszecentrum szkoleniowe. – W tamtych czasach w Polsce nie było miejsca, w którym klient przed zakupem urządzeń i produktów lakierniczych mógł je przetestować lub nauczyć się, w jaki sposób z nich korzystać. Firmie zależało bardzo by pokazać, jak może wyglądać profesjonalna lakiernia. Kiedy klient przyjeżdżał i oglądał najnowocześniejsze wyposażenie to właściwie chciał je mieć u siebie natychmiast. Jesteśmy przekonani, że był to przełomowy moment w historii działania firmy i budowania naszego wizerunku profesjonalisty w tym sektorze. Grupa CSV dla wielu stała się partnerem do prowadzenia sprawnego, efektywnego biznesu. Zresztą od samego początku naszej firmie przyświecała idea, że to nie sprzedaż produktów jest najistotniejsza. Najważniejsze, aby klient wiedział, w jaki sposób wykorzystać oferowane przez nas produkty oraz technologie i w efekcie wykonywał usługi szybko i na jak najwyższym poziomie – przekonuje Mariusz Kowalczyk.

Obecnie firma dysponuje centrum szkoleniowym International College of Refinish Competence w Szczecinie, obok swojej głównej siedziby.ICRC to nowoczesny obiekt z ponad 2000 mpowierzchni,gdzie znajdują się dwie hale roboczewyposażone w szereg kabin lakierniczych i urządzeń pomocniczych. Podczas szkoleń Grupa CSV jest w stanie zapewnić aższesnaście niezależnych stanowisk warsztatowych,a dodatkowo oddaje do dyspozycji dwie specjalistyczne sale kolorystyczne. W ICRC znajdują sięteż trzy nowoczesne, dzielone pomieszczenia wykładowe przystosowane zarówno dla mniejszych, jak i większych grup szkoleniowych. – Prowadzimy szkolenia o bardzo różnej tematyce: od typowo technicznych jak przygotowanie i metody zabezpieczania podłoża czy poprawne aplikacje produktów, przez zasady BHP, aż po szkolenia dotyczące zarządzania działem blacharsko-lakierniczym – mówi Erlend Dobrowolski, dyrektor działu wsparcia warsztatów w Grupie CSV. Szkolenia skierowane są do lakierników, pomocników lakierników, kolorystów a także do kadry zarządzającej. Najistotniejsze z perspektywy klientów jest to, że na wiele ze szkoleń można otrzymać dofinansowanie nawet do 80 %kosztów. Obecnie takie dofinansowania można uzyskać poprzez projekt Krajowego Funduszu Szkoleniowego realizowany przez Urzędy Pracy lub przez unijną Bazę Usług Rozwojowych(więcej informacji na ten temat w kolejnym wydaniu miesięcznika „Dealer”).

Wszystko w jednym miejscu

Od wielu lat Grupa CSV współpracuje również z autoryzowanymi dealerami samochodów, dostarczając lakiery, materiały pomocnicze oraz niezbędne produkty i maszyny, a także służąc wiedzą i doświadczeniem w zakresie prowadzenia działalności blacharsko-lakierniczej. Strategia firmy obejmuje profesjonalną integrację oferty materiałowej z wykorzystywaną przez lakiernie technologią, co pozwala dostarczać klientowi kompletne rozwiązania z zakresu napraw lakierniczych. Integracja oferty obejmuje cały asortyment produktów: od systemów lakierniczych, chemii lakierniczej, systemów szlifowania, materiałów „okołolakierniczych”, narzędzi i wyposażenia warsztatowego oraz opiekę techniczną i handlową, po szkolenia dla branży lakierniczej. Do całego pakietu CSV dodaje usługi i oprogramowanie IT wspierające procesy zarządzania serwisem. 

– Bardzo zależy nam na tym, aby nasza oferta była kompleksowa i aby każdy dealer znalazł u nas dokładnie to, czego szuka – przekonuje Mariusz Kowalczyk. Aby sprostać takiemu założeniu, oferta Grupy CSV stale się rozwija. - Właściciele stacji dealerskich potrzebują rozwiązań, które pozwolą im skrócić czas naprawy bez uszczerbku na jakości, dlatego dostarczamy im narzędzia, które spełnią te oczekiwania. W naszym portfolio są m.in. produkty, dzięki którym pracownicy serwisu mogą wykonywać szybkie naprawy w technologii UV. Do tej pory naprawa wyglądała w ten sposób, że jeśli na przykład na błotniku auta pojawiło się zadrapanie czy wgniecenie, należało naprawić i polakierować całą część, często z elementami przylegającymi. Dzisiaj technologia UV sprawia, że uszkodzenie można naprawić punktowo, czyli szybciej, nie tracąc na jakości – tłumaczy Erlend Dobrowolski, dyrektor ds. rozwoju.

W skład portfolio produktów szczecińskiej firmy wchodzi także m.in. marka Glasurit – linia premium w sektorze renowacji pojazdów osobowych i użytkowych, która oferuje innowacyjne systemy lakiernicze. Ofertę uzupełniają narzędzia kolorystyczne i programy do zarządzania pracą lakierni. Grupa CSV jest także dystrybutorem – należącej do koncernu BASF – marki Baslac, która obejmuje kompletny i zdigitalizowany system lakierniczy przeznaczony do prac renowacyjnych w branży refinish. Grupa CSV posiada również pod własną marką system lakierniczy 4M For Master, charakteryzujący się prostotą obsługi i łatwością doboru kolorów. Lakiernicy mają do dyspozycji 67 skoncentrowanych pigmentów oraz żywice binderowe, dzięki czemu mogą uzyskać pokrycia jednowarstwowe z połyskiem, klasyczne, dwuwarstwowe bazy oraz lakiery specjalne 2K. Całość oferty 4M For Master uzupełnia wzornik kolorystycznyColor Guide zawierający 15 tys. polakierowanych próbek oraz program Colors Finder wspomagający w pracy obsługę mieszalni.

Grupa CSV to jednak głównie dystrybutor marki R-M produkowanej przez BASF. Wysoka jakość oraz liczne narzędzia kolorystyczne powodują, że systemy R-M są nie tylko maksymalnie wydajne, ale również bardzo przyjazne w użytkowaniu. Od niedawna w ofercie jest m.in. najnowszej generacji spektrofotometr wielokątowy – urządzenie, które pomaga w szybkim i precyzyjnym doborze koloru. – Dotychczas wykorzystywane przez kolorystów spektrofotometry miały duże ograniczenia ze względu na niewystarczającą ilość mierzonych kątów odbicia światła. Obecnie z systemem R-M jest po prostu dużo łatwiej – przekonuje Mariusz Kowalczyk. Nowy spektrofotometr R-M mierzy aż 12 kątów odbicia światła, dzięki czemu zupełnie inaczej rewiduje kolor użyty w danym aucie. W przeciwieństwie do dotychczas używanych technologii jest w stanie określić, czy użyty kolor był metaliczny czy perłowy              i zaproponować automatycznie korektę receptury w wypadku niezgodności kolorystycznej. Dodatkowo spektrofotometr wskazuje grubość ziarna i określa, w jaki sposób powinno się ono układać w farbie. Ponadto posiada połączenie z komputerem przy mieszalniku i wszystkie informacje przekazuje bezpośrednio do aplikacji, co przyspiesza pracę zarówno osoby kontrolującej kolor, jaki i pracownika zajmującego się mieszalnikiem.

Czas to pieniądz

Bardzo ważnym udogodnieniem jest też oferowana przez CSV technologia, która skraca czas schnięcia malowanych elementów. – Większość napraw można już wykonywać ekspresowo, jednak schnięcie to proces problematyczny, który bardzo ciężko przyspieszyć. Kiedyś lakiernik na koniec dnia palił w piecu, zostawiał polakierowany element w warsztacie, przychodził rano i dopiero wtedy miał pewność, że lakier jest utwardzony. Dzięki innowacjom obecnie czas schnięcia jest dużo krótszy – tłumaczy Mariusz Kowalczyk. Oferowane przez Grupę CSV lakiery potrzebują 30, a w niektórych przypadkach jedynie 15 minut, aby w temperaturze 60 stopni wyschnąć i móc być poddane dalszym procesom naprawczym.

Bardzo ciekawym produktem redukującym czas naprawy (a co za tym idzie także koszty) oferowanym przez Grupę CSV jest innowacyjna taśma maskująca Chicane Tape, zdobywca wielu sektorowych nagród za rozwiązanie optymalizujące pracę w lakierni.– Dlaczego ta taśma jest taka wyjątkowa? Po pierwsze, skraca o połowę czas maskowania i dokładnie zabezpiecza wszystkie elementy pojazdu. Po drugie, eliminuje konieczność korzystania z taśmy piankowej i posiada klej po obu stronach, co pozwala na jednoczesne oddzielenie gum i uszczelnienie złączy – mówi Paweł Staroń, specjalista ds. marketingu w Grupie CSV. To, co jeszcze wyróżnia taśmę Chicane Tape, to perforacja, która znacznie ułatwia jej używanie i dopasowywanie jej wymiarów do obszaru, który ma być zamaskowany. Sama taśma jest łatwa w montażu i demontażu, a przez jej środek biegnie wzmocniony pasek PCV wspomagający mocowanie pomiędzy uszczelkami i zarazem zapewniający czystszą linię odcięcia farby. Do tego produkt jest odporny na działanie temperatury nawet do 80 stopni.

Dealerzy, którzy zdecydują się na współpracę z Grupą CSV, mogą więc liczyć zarówno na wysokiej jakości produkty, jak i na doraźną pomoc w zakresie aplikacji, doboru koloru czy technologii lakierowania.  Mogą również otrzymać wsparcie przy optymalizacji pracy serwisu, a nawet pomoc w projektowaniu dopiero co powstających lakierni. –Nasi pracownicy nie tylko pomagają w wyborze najlepszych systemów, są także do dyspozycji podczas procesu projektowania lakierni, analizują i wdrażają plany usprawniające jej pracę, przeprowadzają audyty lakiernicze, a także nadzorują zgodność technologiczną we wszystkich procesach odbywających się w serwisie – wylicza Erlend Dobrowolski.

Optymalizacja pracy wiąże się z audytowaniem lakierni i blacharni wraz ze stałym wsparciem. Celem Grupy CSV jest osiąganie przez klientów jak najlepszych wyników jakościowych oraz finansowych. Pomaga w tym unikatowy na polskim rynku - Program Partner, który rozpoznaje wszystkie potrzeby warsztatu z zakresu blacharstwa i lakiernictwa (produktowe, technologiczne oraz wyposażeniowe). Niezastąpione jest również  oprogramowania IT, które pomaga zarządzać przepływem pracy w serwisie. 

Szeroka gama produktów i materiałów, wsparcie techniczne i merytoryczne ze strony wykwalifikowanych ekspertów a także sztab osób, które w każdej chwili są w stanie pomóc dealerowi w wyborze optymalnych rozwiązań – to chyba najbardziej trafne podsumowanie prawie 30 -letniej działalności Grupy CSV. Co ważne, firma nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa i cały czas się rozwija, co skutkuje jeszcze pełniejszym i kompleksowym wsparciem dealerskiego biznesu. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat oferty materiałów i usług Grupy CSV, zajrzyj na stronę: www.csv.pl lub zadzwoń: 91 46 12 506


Drukuj   E-mail